Školení, kurzy, semináře

Daně, účetnictví, personalistika, právo

Webinář "Zdravotní pojištění 2023 - změny a řešení problémových situací z praxe"


Číslo školení: 92232- Objednávka zde
Datum: 11.11.2022, 9.00 – 14.00h 
Lektor: Ing. Antonín Daněk, specialista na zdravotní pojištění, autor odborných publikací

Program

Informace k provádění zdravotního pojištění v roce 2023 s důrazem na změny a časté chyby. Výklad bude doplněn o řadu příkladů z praxe.

  • Změny
    • Změny ve zdravotním pojištění v průběhu roku 2022 a k 1. 1. 2023.
    • Změny v související právní úpravě s dopady do placení zdravotního pojištění zaměstnavateli, samoplátci včetně plateb pojistného státem. Zvýšení minimální mzdy a průměrné mzdy a dopady do zdravotního pojištění pro zaměstnavatele i OSVČ.
    • Aktuality s ohledem na vývoj legislativy.
    • Postupy zaměstnavatele v návaznosti na přijaté změny. Příklady.
  • Nejčastější chyby zaměstnavatelů a jejich rozbor
    • Jak předejít problémům při změně zdravotní pojišťovny zaměstnancem?
    • Analýza příjmů a situací, kdy pro zaměstnavatele nevzniká (případně vzniká) povinnost placení pojistného.
    • Důsledky poskytnutí neplaceného volna pro zaměstnavatele ve zdravotním pojištění. Odvod pojistného ve vazbě na minimální vyměřovací základ zaměstnance.
    • Jak správně přihlašovat a odhlašovat zaměstnance u pracovní smlouvy, u dohody nebo při výkonu funkce?
    • Proč je důležité řádné oznamování kategorií osob, za které platí pojistné stát?
    • Které situace můžete v souvislosti s péčí o dítě řešit v případě mateřské a rodičovské dovolené a pobíráním rodičovského příspěvku?
    • Podmínky u celodenní osobní a řádné péče. Zpětné přiznání důchodu.
    • Státní kategorie bez kódu. Přihlašování zaměstnance v různých situacích (nemoc, pracovní poměr trvající krátce, neplacené volno …) Vysvětlení postupu, když zaměstnance nesprávně přihlásíte nebo odhlásíte - opravné kódy.
    • Správné posouzení zaměstnání z pohledu zdravotního pojištění. Rozhodné částky 3 500 Kč a 10 000 Kč při placení pojistného zaměstnavatelem. Spousta výpočtů v různých situacích – více příjmů u jednoho zaměstnavatele, příjmy u více zaměstnavatelů, různé období trvání zaměstnání, neseriózní jednání zaměstnance.
    • Jak se řeší příjmy po skončení zaměstnání? Jaké jsou podmínky při souběhu zaměstnání se samostatnou výdělečnou činností?
    • Kdy je důležitý i jen jeden den zaměstnání?
    • Důsledky nedostatečné komunikace mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem.
    • Zásady platné ve zdravotním pojištění u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. Kdy a jak se zaměstnanec u dohod přihlašuje a odhlašuje? Kdy se příjmy u dohod sčítají a kdy nesčítají? Jak se u dohod řeší minimální vyměřovací základ? Souběžné resp. pokračující dohody. Dohody trvající část měsíce. Jak u jednodenní dohody?
    • Základní principy nařízení Evropské unie platné ve zdravotním pojištění pro zaměstnavatele. Na co nesmí zaměstnavatel ve zdravotním pojištění zapomenout, když zaměstnává osoby ze zahraničí? Aplikace právních předpisů sociálního zabezpečení jednoho státu – příslušnost k pojištění. Jak je třeba chápat v podmínkách EU pojem podstatné části výkonu činností? Kdy je vhodné či potřebné vybavit zaměstnance při cestě po Evropě formulářem A1 a kdy to nemusí být? Zaměstnanci ze „třetích zemí“.
    • Řešení pohledávek zdravotní pojišťovny, možnost podání žádosti o prominutí vyměřeného penále……. a spousta dalších informací a zajímavostí.
  • Odpovědi na dotazy posluchačů
    • Účastníci obdrží pracovní materiál s kontakty na lektora (e-mail, telefon) s nárokem na bezplatné zodpovídání dotazů ze zdravotního pojištění kdykoli v dalším období.
Objednávka

Školení můžete objednat on-line zde.

Technická stránka připojení na webinář

Pro účast na webináři potřebujete pouze obvykle vybavený počítač s reproduktorem nebo sluchátky, aktuální webový prohlížeč (Chrome nebo Mozzila Firefox)  a internetové připojení.

Na webinář se připojíte jednoduše prostřednictvím odkazu, který Vám zašleme e-mailem. E-mail s odkazem obdržíte nejpozději do 12 hodin v den před konáním webináře na e-mailovou adresu, jež jste uvedli v objednávce. Jestliže Vám do uvedené doby e-mail s odkazem nepřijde, zkontrolujte si prosím složku nevyžádané pošty, případně nás kontaktujte na telefon 775 906 870.

Kapacita, platba a storno podmínky

Počet posluchačů je omezen. Po naplnění kapacity nemohou být další objednávky přijímány. Úhrada proběhne převodem na základě zálohové faktury. Zrušíte-li svou účast nejpozději 1 pracovní den před datem konání webináře, zaplacený poplatek Vám bude vrácen v plné výši. Zrušíte-li sovu účast méně než 1 pracovní den před konáním webináře, máte možnost si vybrat jako náhradu jiné školení. Webináře se může místo Vás zúčastniti náhradník.

Cena

890 Kč bez DPH, tzn. 1077 Kč včetně DPH za školení od 9 do 14 hodin.

Cena zahrnuje:

  • studijní podklady (podklady zasíláme elektronicky nejpozději den před konáním školení),
  • videozáznam, který budete mít k dispozici pro opakované přehrání po dobu 1 týdne.
Místo konání

Online školení.

Organizátor školení
ECONOMIS CZ s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Lenka Bartušková - daňová poradkyně a certifikovaná účetní
telefon: 775 906 870, e-mail: info@economis.cz, informace a on-line objednávky: www.economis.cz
fakturační adresa: Finské domky 1385/71, 747 14 Ludgeřovice
IČO: 29462771, DIČ: CZ29462771, Spisová značka obchodního rejstříku: C 55271 vedená u Krajského soudu v Ostravě